Vilkår for bestilling av varer
Bestilling og betaling gjøres på vanlig måte via nettbutikken.
Priser
Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Det er ingen skjulte kostnader ved å handle hos oss.
Grunnet valutakurser har vi måtte øke prisene på visse produkter.
Ordrebekreftelse
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
Kansellering av ordre
Sporhaug kan kansellere en ordre for kunde, så lenge denne ikke er utsendt.
Ved fullført betaling via Vipps, vil betalingstjeneste reservere kjøpsbeløpet i kundes konto. Det reserverte kjøpsbeløpet trekkes aldri fra konto før den eksisterende ordren er behandlet, utsendt og overbrakt til Posten/Postnord. Ved kansellering av ordre i Sporhaug vil reservasjon av kjøpsbeløp i kundes konto oppheves av den aktuelle betalingstjeneste.
Betaling
Du velger selv den betalingsmetoden som passer best for deg:
1) Kredittkort
2) Vipps
3) Betaling ved henting – Pakken hentes på gården vår og betales med kontanter, VISA/Mastercard eller Vipps.
Frakt og levering
Vi pakker og sender ordre fortløpende som vi mottar dem, og normalt innen 2-3 virkedager. Du kan forvente å ha din pakke hos deg innen en uke. Enkelte steder i Norge vil ha noe lengre leveringstid. Vi kan ikke garantere for postgangen med at alle varer kommer frem innen de anslåtte leveringstidene, men vi vil alltid sende dem så fort som mulig fra vårt lager etter mottatt bestilling.
Hvis ett eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, vil vi så fort som mulig gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres, via e-post. I de tilfeller en vare må etterbestilles fra leverandør kan leveringstiden bli noe lengre. Ved avvik fra den normale leveringstiden har du rett til å kansellere eller endre din bestilling.
Dersom du har inkludert forhåndsbestillingsvarer i din ordre, vil vi vente med å sende hele ordren til alle varene er på lager. Hvis du helst vil ha resten av ordren din så fort som mulig, ta kontakt via vårt kontaktskjema.
Uavhentede pakker
Når du bestiller hos oss er det ditt ansvar å hente pakken din når den er levert ditt utleveringsted. Det er ditt ansvar å hente pakken innen 14 dager. Vi har oppfylt vår del av kjøpsavtalen når pakken er levert til ditt utleveringssted.
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil pakken bli sendt i retur til oss. Du står ansvarlig for den totale fraktkostnaden og belastes et håndteringsgebyr på kr. 200,-.
Du er selv ansvarlig for at kontaktinformasjonen du har oppgitt på ordren din er riktig. Har du ikke mottatt mail eller sms pga. feil oppgitte opplysninger står du fremdeles ansvarlig for å hente ut pakken i tide. Husk at du når som helst etter bestilling kan ta kontakt med oss for å få informasjon om bestillingen din.
Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et fraktgebyr basert på transportørens priser.
Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, skal han eller hun undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til oss innen 7 dager.
Bytte og retur
Ved eventuell bytte/retur kontakter du oss på post@sporhaug.no for returseddel, du vil også bli fakturert fraktkostadene for tilbakesending av varene da du selv er ansvarlig for dette om bestillingen din har blitt levert ut.
Returseddelen skal printes ut å feste på pakken du skal returnere. Lever så pakken til samme utleveringssted som du hentet ut pakken. Oppgi i mailen til oss hva som skal returneres, ordrenr og om du ønsker ny vare eller pengene igjen. Vennligst oppgi kontonummeret ditt for raskest mulig ekspedering.
For å få godkjent retur må alltid varen være:
– Ubrukt / Som ny
– I original emballasje
Les mer om kjøpsloven her:
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27